Jakie kwasy tłuszczowe Omega 3 wybrać?

Kwasy tłuszczowe Omega 3 to cenne dla naszego zdrowia związki, które powinny być dostarczane do organizmu człowieka, by ten mógł prawidłowo funkcjonować i odpowiednio się rozwijać, zachowując przy tym także piękny wygląd, dobre samopoczucie i odpowiednią energię. Omega 3 składa się z kwasu linolenowego – ALA, jest substratem do produkcji kwasu eikozapentaenowego – EPA i kwasu dokozaheksaenowego – DHA.

Działanie kwasów tłuszczowych Omega 3

Stosowanie suplementów w postaci Omega 3 zapewniamy poprawne funkcjonowanie naszemu mózgowi, wpływając na rozumienie, sprawność myślenia i zapamiętywania, na bystrość umysłu. Zażywając Omega 3 przyczyniamy się do utraty tkanki tłuszczowej, działamy pozytywnie na nasze stawy,  na pracę serca, a do tego w przypadku osób trenujących na odpowiednią regenerację po treningu. To kwasy Omega 3 wpływają na naszą młodość i na nastrój. Odpowiednia ich ilość może uchronić nas przed zwyrodnieniami plamki żółtej, tym samym mając znaczenie dla odpowiedniego widzenia, przed chorobą Alzheimera, przed chorobami serca, czy też alergią. Dodatkowo wpływają one pozytywnie na odporność. Wzmacniają one kości, chroniąc przed ich bólami, zapaleniem stawów, przed chorobami reumatycznymi i osteoporozą. Omega 3 chronią przed miażdżycą, cukrzycą typu II i nadciśnieniem tętniczym. Wspomagają leczenie jelit, depresji i zaburzeń dwubiegunowych. Według przeprowadzonych badań przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na nowotwór, szczególnie jeśli chodzi o kwasy pochodzące z ryb.

drugs-206150_1280

Kwasy Omega 3 dla dzieci, kobiet w ciąży i karmiących

Te grupy osób w sposób szczególny powinny zażywać kwasy Omega 3. Zapobiegają one przedwczesnemu porodowi i depresji poporodowej. Pozwalają uzyskać dziecku odpowiednią masę urodzeniową, wpłynąć na prawidłowe wykształcenie się ośrodkowego układu nerwowego, a w przypadku niemowląt na wykształcenie się narządu wzroku, ostrości widzenia czy funkcji mowy.

Dawkowanie kwasów tłuszczowych Omega 3

Zaleca się przyjmowanie 250 mg/ dobę EPA/DHA w przypadku osób dorosłych, 250 mg/dobę EPA i DHA + 100 – 200 mg DHA przez kobiety ciężarne i karmiące, 500 mg/dobę u osób z chorobami sercowo – naczyniowymi, od 2000 – 4000 mg/dobę EPA/DHA dla pacjentów z hipertriglicerydemią. Dodatkowo nie powinno się zapominać o spożywaniu w diecie ryb, szczególnie z dużą zawartością tłuszczu, krewetek, alg, migdałów, orzechów włoskich i olejów roślinnych.

Jakie kwasy omega 3 są najlepsze?

Te najbardziej wartościowe dobrej jakości powinny być pozyskiwane z małych ryb, gdyż w nich znajdują się odpowiednie ilości kwasów, a małe ilości metali ciężkich. Miejsca połowu ryb powinny być certyfikowane, gdyż tam jest najmniejsze natężenie przemysłu. Co więcej ważne są warunki produkcji i czas jaki upłynął od momentu złowienia ryby do czasu pozyskania oleju – nie więcej niż 36 godzin. Olej powinien być jasny, krystaliczny, mieć delikatny smak i zapach.

Kwasy Omega 3 powinny stosować i osoby trenujące, kobiety w ciąży, dzieci i wszyscy ci ludzie, którzy pragną jak najdłuższy czas cieszyć się dobrym zdrowiem i pięknym wyglądem.

Dostępne są również badania omegi 3 w suplemencie Apollo’s Hegemony, opisujące dokładnie jej jakość.