Dlaczego węglowodany są ważne

Osoby dążące do redukcji ciała często decydują się na stosowanie diet nisko-węglowodanowych. Ich zwolennicy przekonują, że to bardzo skuteczny sposób na obniżenie masy ciała. Takie diety mają jednak zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Przed wyeliminowaniem węglowodanów warto poznać argumenty tych drugich.

Wyeliminowanie węglowodanów tylko pozornie ułatwia odchudzanie. Jeżeli w organizmie jest ich zbyt mało, to proces trawienia białek i tłuszczów zostaje zakłócony. Węglowodany są niezbędne dla prawidłowego metabolizmu, dlatego nie powinno ich zabraknąć w diecie redukcyjnej. Co więcej, po zakończeniu odchudzania i ponownym włączeniu węglowodanów pojawia się duże ryzyko efektu jojo.

appetite-1239057_640

Należy też pamiętać o tym, że węglowodany stanowią bardzo ważne źródło energii. Glukoza jest źródłem energii dla rdzenia nerwowego, mózgu i erytrocytów. Jeżeli organizmowi brakuje węglowodanów, to musi syntetyzować glukozę z białek oraz częściowo z tłuszczu. W przypadku osób intensywnie trenujących niedobór węglowodanów może doprowadzić między innymi do redukcji tkanki mięśniowej. Po zakończeniu treningu zaleca się uzupełnienie poziomu węglowodanów, w czym może pomóc zarówno normalne pożywienie, jak i odżywka węglowodanowa.

Podsumowując powyższe informacje, całkowite wyeliminowanie węglowodanów nie jest dobrym sposobem na redukcję wagi i może mieć przykre skutki uboczne. Warto zatem unikać diet, których główną zasadą jest rezygnacja ze spożywania produktów, stanowiących źródło węglowodanów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *