Jak zredukować tkankę tłuszczową, nie tracąc mięśni?

Redukcja tkanki tłuszczowej bardzo często wiąże się z ubytkiem masy mięśniowej. To zjawisko niepożądane, szczególnie w przypadku osób, które dążą do rozbudowy mięśni. Na szczęście można uniknąć tego problemu, stosując racjonalną dietę i suplementację.

Do ubytku masy mięśniowej dochodzi przede wszystkim wtedy, gdy stosowana dieta jest zbyt restrykcyjna, co skutkuje niedoborem ważnych dla mięśni składników odżywczych. Największe zagrożenie pojawia się w przypadku niedoboru węglowodanów, dlatego lepiej unikać diet niskowęglowodanowych. Osoby intensywnie trenujące po zakończeniu treningu powinny dostarczyć swojemu organizmowi dawkę węglowodanów. Można wówczas sięgnąć po odżywkę węglowodanową. Drugim potrzebnym mięśniom składnikiem odżywczym są białka. Bez białka nie da się zachować dodatniego bilansu azotowego. Zalecana dzienna dawka białka wynosi od 0,8 do 1 grama na każdy kilogram masy ciała. Warto jednak pamiętać, że w przypadku intensywnych treningów zapotrzebowanie to zwiększa się. Bardzo pomocne są odżywki białkowe, które pozwalają na szybkie i skuteczne uzupełnienie poziomu białka. Aktualnie dostępnych jest kilka rodzajów odżywek białkowych. Szczególnie polecane są te, które zawierają białko serwatkowe.

Oczywiście, w przypadku połączenia diety redukcyjnej z intensywnym wysiłkiem fizycznym, konieczne jest także zadbanie o odpowiedni poziom pozostałych składników odżywczych. Jakiekolwiek niedobory mogą przyczynić się nie tylko do redukcji mięśni, lecz także do wielu innych problemów.