Najważniejsze suplementy w sportach siłowych

Prawidłowo odżywianie odgrywa bardzo ważną rolę w życiu sportowca, jednak nie oznacza to, że stosowanie suplementów nie ma sensu. Odpowiednie suplementy wzbogacają codzienną dietę w składniki odżywcze, które są bardzo potrzebne w czasie intensywnych treningów sportowych. Na rynku dostępnych jest wiele suplementów dla sportowców, dlatego warto wyjaśnić, które z nich są najbardziej potrzebne.

Sportowcy trenujący dyscypliny siłowe zazwyczaj są zgodni co do tego, że podstawę suplementacji powinny stanowić odżywki białkowe. Bez odpowiedniej ilości białka nie da się rozbudować masy mięśniowej. W sprzedaży dostępnych jest kilka rodzajów białek. Wybierając odżywkę należy zwrócić uwagę przede wszystkim na tempo wchłaniania. Po treningu najlepiej sprawdzi się Izolat WPI i Hydrolizat, natomiast na noc zaleca się Kazeinę Micelarną.

Drugi bardzo ważny suplement to odżywki węglowodanowe. Węglowodany stanowią bardzo ważne źródło energii. Warto uzupełnić ich poziom przede wszystkim po zakończeniu treningu. Odżywki węglowodanowe, podobnie jak białkowe, przeznaczone są do suplementacji stałej.

W suplementacji cyklicznej najważniejszą rolę odgrywa kreatyna. Suplementacja cykliczna oznacza, że kreatynę stosuje się przez kilka tygodni, po których powinna nastąpić przerwa w przyjmowaniu suplementu.

male-719539_640

Oczywiście, sportowcy mogą sięgnąć także po inne suplementy. Warto wybierać preparaty dobrze dostosowane do swoich potrzeb, uwzględniając zarówno sposób odżywiania, jak i postawione przed sobą cele treningowe.